donderdag 14 februari 2013

Tantrische levensopvatting


Ookal komen de meeste mensen voor mijn sensuele massage, toch wil ik op deze site iets meegeven van Tantra. Als je je er een beetje in verdiept dan wordt de seks alleen maar beter, intiemer en heviger.

De tantrische levensopvatting is eigenlijk een manier van leven en bestaat uit:

* Leer van jezelf te houden.
Liefde begint met houden van jezelf. Accepteer jezelf zoals je bent met alle goede en slechte eigenschappen. Iemand die van zichzelf houdt is als een magneet en trekt de liefde van anderen aan.

* Laat schuldgevoelens los.
Schuldgevoel is het meest destructieve gevoel dat er bestaat. Er zijn mensen die achteraf spijt hebben dat ze bij me zijn gekomen. Voelen zich schuldig tov hun vrouw of geloof. Dan vraag ik altijd "Doe je je vrouw kwaad hier mee?". Als het goed gaat met jou dan gaat het ook goed met de mensen om je heen. Zorg goed voor jezelf, ook als dat betekent dat je intimiteit buiten de deur moet zoeken omdat je dat thuis niet meer krijgt. Als jij, door een bezoekje aan mij, het thuis volhoudt is dat prima toch? Seks/ intimiteit is iets natuurlijks. Iedereen heeft dat nodig, aanraking is een 1e levensbehoefte én het cement binnen een relatie.

*Stel je open voor plezier en genot.
In onze cultuur zijn we gaan geloven dat we genot niet werkelijk verdienen, genieten is zelfzuchtig en het is beter te geven dan te nemen. Tantra helpt je om te leren je totaal en onvoorwaardelijk open te stellen voor plezier en genot.

*Ontdek meditatie.
Ja, ik weet het, nu haak je af. Maar kijk eens naar het meditatie filmpje op mijn blog. Mediteren is niet meer dan even in het Hier en Nu zijn. Het geeft je helderheid, richt je aandacht even naar binnen en het zal je ademhaling verdiepen. En eigenlijk is Tantra niet meer dan in het Hier en Nu zijn, dus iets met veel aandacht doen. Op zo’n manier masseer ik ook en dat voel je.

*Hou op met doelgericht handelen.
Het gaat niet om het resultaat (klaar komen) maar om de weg er naar toe.

*Laat overgave toe.
Het betekent je hart te openen, de controle loslaten en vertrouwen hebben in mij.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten